Hvordan vi arbejder
Gennem mange års arbejde med webudvikling har vi gjort os en del erfaringer med, hvordan et samarbejde fungerer bedst. Her kan du læse om, hvordan et samarbejde med Webfar typisk forløber.
100 procent remote-work
Da vi er bosat i Thailand foregår al kommunikation online eller via telefon. Det kan måske lyde lidt skræmmende, hvis man ikke er vant til den slags samarbejde, men faktisk fungerer det rigtig fint og alle vores kunder har til dags dato været glade for det. Med alle de nye digitale hjælpemidler vi har til rådighed i dag, er det blevet meget nemmere at have et online samarbejde kørende.
Udover dét sparer alle parter en del tid og penge, da der er mange omkostninger man kan skære væk. F.eks. skal man ikke transportere sig selv fysisk rundt til møder osv. Da vi er bosat i Thailand, har vi desuden lavere omkostninger end i Danmark og vi kan derfor også tilbyde en skarpere pris end konkurrenten.
Remote Work
Projektstyring
Gnidningsfrit
Rådgivning
Overblik
Undervisning
Remote Work
Overblik
Rådgivning
Gnidningsfrit
Projektstyring
Undervisning
Hvad har du brug for?
Det første vi skal finde ud af, er, hvad du har brug for. Er det en ny hjemmeside? En webshop? En skræddersyet app? Måske har du bare brug for sparring og rådgivning? Og måske er du slet ikke sikker på, hvad du har brug for, eller om du overhovedet er interesseret i noget her og nu.
Når du kontakter os er det 100 procent uforpligtende. Vi tager en venskabelig snak til at begynde med – enten online, per telefon eller e-mail, og derfra forsøger vi at afdække dine forskellige behov.
Ved vores første møde stiller jeg (Morten) typisk nogle basale spørgsmål, der hjælper os frem til dine ønsker og behov. Det kan være om du allerede har nogle idéer og ønsker, hvilken stil du kan lide, om du har eksempler på andre hjemmesider, webshops eller apps som du synes godt om? Måske har du allerede noget tekstindhold klar, måske har du allerede branding og logo på plads, og måske har du allerede en hjemmeside, som blot trænger til at blive opdateret og shinet op. Det kan også være du er på helt bar bund. Uanset hvad forsøger vi at finde frem til, hvad det helt præcist er, du har brug for.
Planlægning
Estimat & Pris
Når vi enige om omfanget, estimerer vi det antal timer, som det vil tage at lave produktet. Det er ikke sikkert du kun får ét estimat. Det kan nemt være, at vi giver dig 2-3 løsningsmodeller med forskellige estimater. En lille og mere skrabet udgave, en mellemløsning og den store forkromede luksusudgave. Så kan du vælge det, som passer bedst til dig og din pengepung.
Metoder og Kommunikation
Processen foregår således, at projektet opdeles i forskellige milepæle Vi begynder som regel med at lave header, navigation og footer – alt sammen ting, som går igen på hele sitet. I samme omgang får vi forsiden på plads. Når man ved, hvordan forsiden skal se ud og hvad den skal indeholde, får man nemlig et godt overblik over, hvordan resten af sitet skal opbygges og se ud. Det er samtidig en god måde at komme i gang med at få et overblik over det indhold, som skal være på de forskellige sider.
Når man er kommet et stykke vej i en milepæl, opstår der som regel forskellige spørgsmål, nye ideér kommer op til overfladen, og man kan komme i tvivl om, hvilken vej man skal bevæge sig. Derfor optager jeg (Morten) løbende videoer, hvor spørgsmålene udlægges, idéer og løsningsforslag kommer på bordet osv. På den måde kan jeg “tegne og fortælle” og gennemgå de forskellige punkter mens man ser skærmen. Det gør det meget nemmere at forholde sig til end f.eks. en email med masser af screenshots. Du får derved mulighed for at komme med feedback og tage stilling til de forskellige ting.
Vi tager selvfølgelig også videomøder løbende, hvor vi blandt andet kan dele skærm, så det er nemmere at forklare forskellige ting. Her aftaler vi typisk, hvad næste milepæl i projektet indeholder.
Projektstyring & Indhold
Det er super vigtigt at have styr på processen. Det gør sig ikke mindst gældende, hvis der er tale om et større projekt. Derfor er vi store tilhængere af at bruge et projektstyringsværktøj. Både internt i Webfar, men også til kommunikation mellem dig og os.
Vi bruger Asana, som er et rigtigt godt og simpelt værktøj, hvor man kan oprette forskellige opgaver, sætte deadline på, kommentere, vedhæfte billeder og dokumenter osv. Asana fås i en gratis version, som kan rigtigt meget. Derfor beder vi dig, som noget af det første, om at oprette en bruger i Asana. Når du har gjort det, kan vi tilføje dig til projektet og du kan følge med i processen.
Det er også her du leverer det forskellige indhold til de forskellige sider. På den måde har vi alting samlet ét sted, i stedet for at have en masse “løse” mails liggende, som man ofte har problemer med at holde styr på.
Færdiggørelse
Når vi er ved vejs ende i et projekt, gennemgår vi det altid sammen på et videomøde. På den måde sikrer vi, at alting er præcist som det skal være og som du vil have det.
Jeg optager desuden nogle forskellig videoer, hvori jeg viser, hvordan du selv opdaterer din hjemmeside eller webshop. De videoer kan du enten downloade til din computer eller tilgå direkte på nettet (de gemmes i seks måneder).
Derefter skulle alt være “set to go” og din hjemmeside kan gå i luften!
Lad os tage en snak
Lad os tage en uforpligtende snak om, hvad du har brug for. Udfyld formularen og send den. Så aftaler vi et møde, hvor vi kan snakke sammen om dine ønsker og behov.
36990405
(07.00 - 12.00)
Du kan også ringe til os mellem kl. 07.00 og 12.00!